مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان:

آغاز به‌کار صندوق قرض‌الحسنه رسانه در آذربایجان‌شرقی

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر آذربایجان شرقی خبر داد:

بیش از 5.5  میلیارد ریال تجهیزات پزشکی در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان آذربایجان شرقی توزیع شد

بانکداری اسلامی و بدون ربا از مهمترین ارکان اقتصاد اسلامی و مقاومتی است که حرکت به سوی آن حتی به اندازه یک گام میتواند زمینه لازم را برای پیشرفت، آبادانی و توسعه کشور فراهم نماید. بانک قرض الحسنه مهر ایران یکی از نهادهاي پولي و مالي كشور است که در راستای بانکداری بدون ربا، با سرمایه اولیه ۱۵ هزار ميليارد ريال و با مشارکت بانکهاي دولتي توسط رياست محترم جمهوري وقت در سال 1386 افتتاح و با گسترش شعب خود در سراسر كشور آغاز به كار كرد. این  بانک با هدف تأمين نقدينگي و رفع نيازهاي ضروري اشخاص حقيقي، حمايت از نيازمندان و پرداخت تسهيلات به اشخاص حقوقي که در امور خيريه فعاليت دارند ايجاد گشت.
کد خبر: ۱۳۱۵۰۱۲

بانک قرض الحسنه مهر ایران در کنار خدمات قابل توجهی که در راستای بانکداری اسلامی، در نظام بانکی کشور به انجام میرساند، با ترسیم چشم اندازی با عنوان « تلاش برای توسعه رفاه اجتماعی و دستیابي به جامعه توسعه يافته » برنامه هایی را در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی برای خود تعریف نموده است که محورهای مختلفی از قبیل توسعه آموزش با اولویت دانش آموزان مناطق محروم، توسعه بهداشت و سلامت، حفاظت از محیط زیست، پیشگیری و کاهش آسيب‌هاي اجتماعي، توانمند سازی و ریشه کنی فقر، تحقق حقوق شهروندی، حمایت از جوانان، ازدواج و تشکیل خانواده را در برمی گیرد. بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی خود ، مشارکت در مبارزه با بیماری کرونا در کنار سایر سازمانها و ارگانها را در دستور کار خود قرار داده است و با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و تهیه و توزیع حدود 15 هزار قلم تجهیزات پزشکی مورد نیاز بخش های کرونا برگ زرین دیگری در دفتر فعالیت های اجتماعی خود به ثبت رسانده است. جام جم در گفتگو با مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر آذربایجان شرقی و رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از چگونگی اجرای این طرح جویا شده است.
توزیع 15 هزار قلم تجهیزات پزشکی در سراسر کشور
 مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر آذربایجان شرقی در گفتگوی اختصاصی به جام جم گفت:« مجموعه بانک قرض الحسنه مهر ایران از سال گذشته تصمیم گرفته است تا جرایم تاخیر وجه التزامی که از مردم دریافت می کند  را از زمره درآمدهای خویش خارج نموده و مبالغ حاصل از آن را در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود در هر بخشی که نیاز است، هزینه نماید. در همین راستا در سال گذشته بانک قرض الحسنه مهر ایران توانست بیش از 5 هزار واحد روستایی را در سه استان محروم کشور بیمه نماید. امسال با توجه به همه گیری بیماری منحوس کرونا و بسیج همه ارگانها و سازمانها برای پیشگیری و مبارزه با این بیماری، بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز تصمیم گرفت انجام مسئولیت اجتماعی خود را در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به انجام برساند. در این طرح که در سراسر کشور برگزار می گردد، تجهیزات و لوازمی که در مبارزه و درمان بیماری کرونا مورد استفاده کادر ایثاگر درمان کشور قرار میگیرد تهیه و در مراکز مورد نظر توزیع می گردد. در قالب این طرح که در 31 استان کشور انجام شده است، 14935قلم تجهیزات پزشکی به ارزش ریالی 130 میلیارد ریال خریداری شده و در 63 شهر و 126مرکز به عنوان پایگاه سلامت توزیع می گردد. این اقلام شامل پالس اکسیمتر، دستگاه ضدعفونی کننده یو وی، تب سنج و کپسول ده لیتری اکسیژن می باشد.»
سیدرضا منافی آذر ادامه داد:« در راستای اجرای این طرح تعداد 624 قلم تجهیزات پزشکی به ارزش 5.5 میلیارد ریال به استان آذربایجان شرقی تعلق گرفته است. از این تعداد 529 قلم شامل 46 عدد کپسول اکسیژن ده لیتری، 47 عدد دستگاه ضدعفونی کننده یو وی، 218 عدد تب سنج و 218 عدد پالس اکسیمتر به شهر تبریز، 75 قلم شامل 18 عدد کپسول اکسیژن ده لیتری، 19 عدد دستگاه ضدعفونی کننده یو وی، 19 عدد تب سنج و 19 عدد پالس اکسیمتر به شهر مراغه، 20 قلم شامل 2 عدد کپسول اکسیژن ده لیتری، 2 عدد دستگاه ضدعفونی کننده یو وی،  8 عدد تب سنج و 8 عدد پالس اکسیمتر به شهر سراب اختصاص یافتند. خوشبختانه با تلاشهای شبانه روزی مجموعه تلاشگر و فداکار درمان و در راس آنها آقای دکتر صومی ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بیماری کرونا تا حدود زیادی مهار شده است که بر خود لازم میدانم از طرف خود و همکارانم از ایشان و مجموعه کادر درمان نهایت قدردانی را ابراز نمایم. بانک قرض الحسنه مهر ایران آمادگی کامل دارد با تمام توان از کادر درمان حمایت نموده و بهترین خدمات بانکی را در اختیار این ایثارگران قرار دهد.»
انجام مسئولیت اجتماعی شایسته تقدیر است
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با قدردانی از اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران عنوان کرد:« بانک قرض الحسنه با اتخاذ تصمیمی پسندیده و نیکو مبالغی را که از محل دیرکرد بازپرداخت تسهیلات کسب می نمایند به عنوان سرمایه اجتماعی و در جهت انجام مسئولیت اجتماعی هزینه می نمایند که این تصمیم شایسته تقدیر و تشکر است. با توجه به درگیری کشور با بیماری کرونا، این بار این مجموعه تصمیم گرفته است، مسئولیت اجتماعی خود را زمینه سلامت به انجام رسانده، این سرمایه را در دانشگاه های علوم پزشکی هزینه نمایند. در این راستا 624 قلم تجهیزات پزشکی تهیه  شده است که شامل 66 کپسول اکسیژن 10 لیتری ، 68 دستگاه ضدعفونی کننده اولترا ویوله، 245 دستگاه تب سنج لیزری  و 245دستگاه پالس اکسیمتر است که در شهرهای تبریز، سراب و مراغه توزیع می شود. وزارت بهداشت و در راس آن دولت برای مقابله با بیماری کرونا همه تلاش خود را به کار بسته است اما متاسفانه تا حدودی مورد بی مهری قرار می گیرد. با وجود اینکه وظیفه اصلی مدیریت بیماری کرونا بر دوش وزارت بهداشت بوده است اما باید اذعان نمود که بدون کمک و همکاری تمام وزارتخانه ها و بانک ها مبارزه و مدیریت این بیماری امکان پذیر نبود. اقداماتی مثل آنچه بانک قرض الحسنه مهر ایران انجام داده است بیشتر از اینکه از جنبه مادی دارای اهمیت باشد، از نظر معنوی حایز اهمیت بوده و برای ما دلگرم کننده و باعث خوشحالی است.»
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها